Bu Blogda Ara

30 Haziran 2011 Perşembe

İstihare Duası

Rüyada ahireti görmek isteyen  taze bir abdest alır, yatsıdan sonra 2 rekat namaz kılar ve şöyle dua eder:

 İstihare duası Okunuşu Arapça ve Türkçe

İnsan kendi hayatı hakkında bir şeyin hayırlı olup olmadığına bir işaret için yatacağı vakit, iki rekât istihare namazı kılar.
Bu namazın ilk rekatında Fâtiha'dan sonra Kâfirûn, ikinci rekatında Fâtiha'dan sonra İhlâs Sûresini okur.
Namazın sonunda istihâre duâsını okuduktan sonra abdestli olarak kıbleye yönelip yatar.

Rüyada beyaz, yeşil görülmesi, o işin hayırlı olduğuna, siyah-kırmızı görülmesi şerre delalet eder.

Arapça okunuşu:

Allahümme innî estehîruke bi'ilmike ve estekdiruke bikudretike ve es'elüke min fazlikel'azîmi feinneke takdiru velâ ekdiru ve ta'lemü velâ a'lemu ve ente allâmü'l ğuyub. Allahümme in künte ta'lemü enne hâzelemra hayrun lî fîdînî ve meâşî ve âkibetî emrî ev kale a'cili emrî ve âcilihî fakdirhu lî ve yessirhulî sümme bâriklîfîhî ev in künte ta'lemü enne hâzelemra şerrun lî fî dînî meâşî ve âkıbeti emrî ve kale a'cili emrî ve a'cilihî fasrifhu annî vasrifnî anhü fakdurlil hayra haysu kâne sümme erzınî bihî (ve yüsemmî hâcetehû)

Manası:"Allah'ım! Senin ilminden hayır isterim, Senin büyük ihsanından dilerim. Sen kadirsin ben değilim, Sen bilirsin ben bilmem, gizlileri çok bilirsin. Ya Râbbi, bu iş dinime, yaşayışıma hayırlı ise onu yapmama kuvvet ver, onu kolaylaştır. Onu bana mübarek kıl. Eğer bu iş dinime, dünyama, işlerimin sonuna yaramaz ise onu benden, beni ondan çevir. Vereceksen hayırlısını ver, onunla beni razı kıl."

Sonra dilediği şeyi zikreder.


        Ya Rabbi, bana ahireti göster, ölülerimi benimle konuştur. Kabir aleminde kendi halim nasıldır ve benim müslümanlığımın derecesi nedir? Bana göster Allahım! der. Sağ omuzu üzerine yatarsa, rüyasında herşeyi görür.
        Cenab-ı Hakk böyle dua edenlerin dualarını boşa çıkarmaz, ahiret alemini gösterir. Buna istihare denir. İstihare demek herşeyin hayırlısını Allahtan sormak ve istemektir. Bu ise, kuvvetli bir sünnettir. Yanlış doğru, her söze itibar etmemeli, bu tür dualarla manevi hayatımızı güzelce düzenlemeliyiz.
         İstihare günlük hayattaki işlerimiz için de yapılabilir. Örneğin: herhangi bir iş yapacağımız zaman onun hakkımızda hayırlı olup olmadığını, evleneceğimiz zaman o kişinin bizim için hayırlı olup olmadığını, yatırım yapacağımız zaman vb.hakkımızda hayırlı mı değil mi? bunları öğrenmek için yine cenab-ı haktan bu şekilde yardım isteriz.
        Baştaki yazdığımız duayı okuyup niyetimizi tutarız hakkımızda hayırlı ise, yeşil-beyaz; hayırsız ise kırmızı siyah göreyim deriz ve sağ kol üzerine yatarız. Sabah kalktığımızda rüyamıza göre hareket ederiz. Rabbimiz bizim için en hayırlısını bilendir.
      Yatarken iki rekat namaz kılıp niyet tutarak yatmaktır. Sabah uyandığımızda ilk aklımıza gelen fikir, rabbimizin bizim aklımıza soktugu fikirdir (hakkımızda hayırlı olan) onu yapmalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder